SapVers opent deuren naar een gezonder leven

-Afbeeldingen-Nieuws_afbeeldingen-Sapvers

Consumenten hechten steeds meer waarde aan verse en pure producten, maar hebben vaak geen zin of tijd om deze zelf in de keuken te bereiden. SapVers uit Vught wil consumenten, door middel van gezonde en lekkere voeding in combinatie met sport en ontspanning, de juiste handvatten aanreiken om makkelijker gezond te leven.

SapVers biedt een innovatief en compleet verzorgd foodconcept aan, met functionele sappen en huisgemaakte soepen. Deze worden op bestelling dagelijks op ambachtelijke wijze geblend en bezorgd aan huis, op het werk of bij een lokaal ophaalpunt. Daarmee heeft SapVers een unieke propositie in Nederland. “Een SapVers programma geeft zowel fysiek als mentaal een energieboost. Mensen merken direct dat ze zich lekkerder gaan voelen”, zegt voedingsdeskundige Sandra van Nunen, die samen met haar partner Jan-Willem van Kempen oprichter is van SapVers. “Daarnaast bieden we ook recepten aan en geven we advies over gezonde voeding, waardoor gezond eten een stuk eenvoudiger wordt.”

Terug naar de basis
Het idee voor SapVers ontstond bij Van Nunen toen zij zag hoe een aantal van haar vriendinnen allerlei extreme diëten uitprobeerden om af te vallen. “Diëten zijn altijd maar tijdelijk. Ik vind dat je eerst terug moet naar de basis, om vervolgens een goede start te kunnen maken om over te stappen naar een ander eetpatroon.” Bij een SapVers programma drinken deelnemers 1, 3 of 5 dagen alleen verse vezelrijke sappen en eten ze een ambachtelijk bereide soep. De mensen worden op deze dagen persoonlijk begeleid door Sandra. In de sappen en soepen worden zo’n 50 verschillende soorten groenten, fruit, kruiden en specerijen gebruikt. “De sappen zitten vol vezels en zorgen voor een verzadigd gevoel”, vertelt de voedingsdeskundige. “Het klinkt eenvoudig, maar lang niet iedereen heeft tijd of zin om elke dag uitgebreid te koken met verse ingrediënten. Wij nemen dit proces uit handen en bezorgen de verse sappen en soepen dagelijks bij onze klanten.”

In samenwerking met een groentewinkel hielden Sandra en Jan-Willem een eerste try-out. “De belangstelling hiervoor was enorm groot”, zegt Van Kempen, die verantwoordelijk is voor de marketing, verkoop en productontwikkeling binnen het bedrijf. “In september 2015 zijn we succesvol gestart met een eerste pilot, waar nu al meer dan 1.750 mensen aan deelnemen. Daarin werken wij samen met zo’n 20 lokale groentewinkels, natuurwinkels en fitnesscentra, waar klanten hun sappen en soepen kunnen afhalen. Inmiddels worden onze producten dagelijks aan huis bezorgd in Zuid- en Noord-Holland, Noord-Brabant en Utrecht.”

Vitaliteitsprogramma
Sapvers is een crowdfunding-campagne gestart via geldvoorelkaar.nl. Daarnaast kunnen Sandra en Jan-Willem terugvallen op de steun van een aantal ervaren ondernemers, die geloven in hun unieke foodconcept. Van Kempen: “De business developers van OndernemersLift+ hebben ons geholpen om ons businessplan verder aan te scherpen. Naast de klanten die we nu reeds bedienen, hebben we samen met sportketen HealthCity ook een SapSport-programma opgezet. Daarbij worden mensen na 3 of 5 dagen sappen direct gestimuleerd om onder begeleiding te gaan sporten. Verder hebben we een vitaliteitsprogramma voor bedrijven ontwikkeld, waarbij in een nieuw 6-weeks programma voeding, inspanning en ontspanning worden gecombineerd. Dit alles met als doel om de medewerkers handvatten te geven om niet alleen op het werk, maar ook thuis in de keuken makkelijk gezond te leven. In september starten we met een pilot bij 15 bedrijven. Wij hopen dat onze ambachtelijke en ultraverse producten onderdeel worden van de bedrijfscultuur in deze organisaties. Onze ambitie is om met SapVers binnen twee jaar een landelijke dekking te realiseren. Op de langere termijn zou het geweldig zijn als SapVers een soort Starbucks wordt voor lokale, pure, gezonde en lekkere producten. Kant-en-klare producten en gerechten zo vers voor je bereid.” (Bron+foto: www.ondernemersliftplus.nl)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *