Ubble.nl maakt een occasion kopen makkelijk

-Afbeeldingen-Ondernemers-Ubble

Voor mensen met weinig kennis van auto’s is de zoektocht naar een tweedehands auto vaak een nachtmerrie. Uit onderzoek blijkt dat consumenten er gemiddeld drie maanden over doen om een occasion te kopen. Het nieuwe online occasionplatform Ubble.nl vereenvoudigt de zoektocht voor consumenten door hen met behulp van een algoritme een shortlist aan te bieden met een selectie van tien auto’s.

“Het idee voor Ubble.nl werd in 2014 geboren uit pure frustratie”, zegt oprichter Mark Angenent. “Wij zochten een tweedehands auto voor mijn vrouw, maar na dagen online zoeken hadden we nog steeds geen geschikte auto gevonden. Rond dezelfde periode ging ik met een aantal online ondernemers op zakenreis naar Amerika. Daar ontstond bij mij het idee om occasions op een andere manier onder de aandacht te gaan brengen bij de consument.” Bij terugkeer besprak Angenent zijn idee met zijn compagnon Juul Franssen, die ook direct enthousiast was. “Het aanschaffen van een auto is één van de grootste aankopen die mensen doen. Onze ambitie is dat consumenten zonder veel moeite een geschikte auto kunnen vinden. Zelfs als ze niet veel verstand van auto’s hebben. Het is daarom mooi dat ook veel vrouwen Ubble.nl al weten te vinden. Zo’n 35 procent van de bezoekers en aanvragers zijn vrouwen.”

Belangrijkste wensen
Ubble.nl werkt met een wishlist met een aantal eenvoudige vragen. Hiermee worden de belangrijkste wensen van de consument in kaart gebracht. Via een algoritme wordt vervolgens berekend welke 10 auto’s uit de database met occasionadvertenties het beste passen bij de wishlist van de consument. Deze auto’s worden vervolgens in een e-mail gratis en vrijblijvend gepresenteerd aan de consument.

Algoritme
De twee ondernemers van het Udense bedrijf zien de toekomst van Ubble.nl met vertrouwen tegemoet. Juul Franssen: “Iedere website voor occasions werkt met een zoekfilter. Ubble.nl werkt met een algoritme. Op basis van de wensen die consumenten invoeren, zoekt het algoritme zelf in de database naar de auto’s die er het beste bij passen.” Mark Angenent voegt toe: “De markt voor occasions is een volumemarkt. Maandelijks worden er zo’n 150.000 auto’s verkocht. Op dit moment zijn er een paar grote sites die al jarenlang op dezelfde manier werken. Met Ubble.nl laten wij consumenten zien dat zij met behulp van nieuwe technieken veel makkelijker een geschikte occasion kunnen vinden, zonder dat zij hiervoor een groot aantal showrooms moeten bezoeken. Voor autobedrijven en dealers is Ubble.nl eveneens interessant. Tegen een kleine vergoeding bieden wij hen een warme lead.”

Uitbreiden
OndernemersLift+ heeft Ubble.nl geholpen met het bijschaven van het ondernemingsplan en verstrekte het bedrijf een lening. Franssen: “Wij hebben meerdere gesprekken gevoerd met de mensen van OndernemersLift+. Zij hebben kritisch gekeken naar ons plan en ook een aantal nuttige adviezen gegeven.” De Beta-versie van Ubble.nl is inmiddels een aantal weken actief. Angenent: “De conversie is nu al het dubbele van wat wij van tevoren hadden gehoopt. Wij zijn druk bezig nieuwe autobedrijven aan te sluiten en koppelingen te maken met de voorraadbeheersystemen, zodat onze database verder gevuld wordt. De komende tijd gaan wij gesprekken voeren met grotere investeerders om Ubble.nl verder te kunnen uitrollen. In de komende jaren willen wij geografisch verder uitbreiden naar de Benelux en Duitsland. Binnen drie jaar hopen wij een marktaandeel van tien tot vijftien procent te behalen.” (Bron+foto: www.ondernemersliftplus.nl)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *